Αντώνης Μπαλασόπουλος, Δαιμονοποίηση, Νεοσταλινισμός, Lenin Reloaded

ΤΙ διαφορά έχει ο Pannekoek απ’ τον… Παλαιών Πατρών Γερμανό; (Μπαλασοπουλισμοί)

Κατά τον Αντώνη Μπαλασόπουλοκαμμία. Δηλαδή δεν βρίσκει διαφορά ανάμεσα σε Πάνεκουκ και Παλαιών-Πατρών Γερμανό, όταν… τα βρίσκει σκούρα με ευφυείς και διαβασμένους σχολιαστές που διαφωνούν μαζί του. Τότε, ο Anton Pannekoek (Ολλανδός μαρξιστής που άσκησε ιδιαίτερα οξυδερκή κριτική στον Λένιν) μετατρέπεται, κατά το δοκούν, σε… Παλαιών Πατρών Γερμανό (ή αντιστρόφως). Ο,τι νάναι… αρκεί να δικαιώνει το κόμμα – και για τον Μπαλασόπουλο ένα είναι το κόμμα.

Ορίστε τα (στα σχόλια της ανάρτησης εδώ):

Η εξουδετέρωση ενός ακόμη... αντικομμουνιστή

Η εξουδετέρωση ενός ακόμη... αντικομμουνιστή

Τι είχε προηγηθεί; Λίγο πιο πριν, τα εξής:

Ρε Αντώνη, δεν ντρέπεσαι να τσουβαλιάζεις τις ανακοινώσεις άλλων αριστερών οργανώσεων, πλην ΚΚΕ δηλαδή, με αυτές των ακροδεξιών φασιστών; Πώς να μην σε κατηγορήσει κανείς για σταλινισμό ύστερα; Το ΚΚ μια απεργία ελέγχει όλη κι όλη, αυτή της Χαλυβουργίας. Και εκεί ακόμη να τους δώσει πολιτική προοπτική δεν έχει, παρά περιορίζεται στις συνήθεις εξαγγελίες για την «λαϊκή εξουσία» (ούτε καν εργατική, κάτι που θα έδινε και το απαραίτητο ταξικό πρόσημο που σωστά υπερασπίζεσαι). Όσο για σχόλια του τύπου «το ΚΚΕ δεν είναι αριστερά» μου θυμίζουν την ανάλογη αποστασιοποίηση και τον σεχταρισμό που χαρακτηρίζει τις αναρχικές συλλογικότητες που φαντασιώνονται εαυτούς εκτός του διπόλου αριστερά-δεξιά, καθότι το τελευταίο είναι αστικό κατασκεύασμα σου λέει.

  • «Τσουβαλιάζω» σημαίνει «παραθέτω μαζί;» Όχι δεν ντρέπομαι. Γιατί να ντραπώ εγώ και όχι όσοι από σας πετάτε λέξεις στον αέρα χωρίς να προβληματίζεστε στο παραμικρό για το πώς διαφοροποιείτε την πολιτική σας από αυτούς που πετάνε τις ίδιες λέξεις στον αέρα;

  • Δεν πρόκειται περί απλής παράθεσης δίπλα δίπλα. Είναι φανερό από τον τρόπο που το κάνεις παραπάνω, αλλά και από τα σχόλια που τον συνοδεύουν, ότι ο στόχος σου είναι η αυθαίρετη ομαδοποίηση των αντιτιθέμενων στη θεωρία και πρακτική του ΚΚΕ οργανώσεων, ανεξαρτήτως του πολιτικού χώρου από τον οποίο αυτές προέρχονται, ώστε να δικαιωθεί πάση θυσία η σταλινική πολιτική της οποίας το ΚΚΕ είναι δέσμιο ήδη από τη δεκαετία του ’30 (ας είναι καλά η Κομιντέρν). Στην ανακοίνωση της για τις 25 Μάρτη, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ αναφέρεται στην εργατική τάξη και το λαό, όπως κάνει και το ΚΚΕ που μάλιστα επαναλαμβάνω ότι μιλάει για «λαϊκή εξουσία» γενικά και αφηρημένα, χωρίς να διευκρινίζει το ακριβές περιεχόμενο του όρου. Το σχόλιο σου λοιπόν (Και περισσότερος «λαός» (ανακοίνωση ΑΝΤΑΡΣΥΑ): http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/117326
    Άντε, βουρ στον πατσά πάλι…) φανερώνει επομένως εμπάθεια και προκατάληψη. Η τελευταία δε πρόταση-ερώτηση της απάντησης σου στο σχόλιο μου συναγωνίζεται σε χυδαιότητα το άρθρο του Χασαπόπουλου στο Βήμα περί «συνάντησης των άκρων», παρόλο που εκεί στο στόχαστρο έμπαινε σαφώς το ΚΚΕ και δη το σωματείο των Χαλυβουργών.

  • Παραλήρημα κανονικό. Μάλλον εξ ιδίων τα αλλότρια κρίνεις όταν μιλάς για δικές μου αντιλήψεις περί σύγκλισης των άκρων. Πρώτα από όλα δεν θεωρώ τον ΑΝΤΑΡΣΥΑ κανενός είδους άκρο, και δεύτερον δεν θεωρώ ότι εκπροσωπεί κανενός είδους συγκεκριμένη πολιτική οπτική ώστε να συγκλίνει με μια άλλη. Ότι παίζει με τις λέξεις καθ έξιν θεωρώ, όπως προφανώς αρέσκεσαι να κάνεις και ο ίδιος.

    Μην ενοχληθείς να ξανασχολιάσεις εδώ μέσα.

  • Θα σταματήσω εδώ τη κουβέντα, εφόσον είσαι τόσο ξεκάθαρα επιθετικός και αδιάλλακτος. Επίτρεψε μου μόνο να σε ρωτήσω τι θεωρείς την ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Θρησκευτική οργάνωση; Είναι σοβαρή απάντηση αυτή: «και δεύτερον δεν θεωρώ ότι εκπροσωπεί κανενός είδους συγκεκριμένη πολιτική οπτική ώστε να συγκλίνει με μια άλλη»; Θα μπορούσες να πείς ότι είναι οπορτουνιστές του κερατά (θα ήταν κάτι που επιδέχεται συζήτηση και ανταλλαγή επιχειρηματολογίας), αλλά το να ισχυρίζεσαι ότι εκφεύγουν της πολιτικής γενικά είναι γελοίο. Κρίμα.

  • Αριστερίστικη οργάνωση, με όλα τα χαρακτηριστικά παρόμοιων στο παρελθόν. Μόνο που ο αριστερισμός αυτός έχει δύο εκφάνσεις και όψεις: μία αφελή μεν και επιφανειακή αλλά όχι τοξική, και μία τοξικότατη και επικίνδυνη πολιτικά, με την οποία προφανώς ταυτίζεσαι πλήρως εσύ.

________________________________

Ξαναδίνω τώρα όσα είδατε στην αρχή, αλλά αυτή τη φορά με παράθεση κειμένου (όχι screen-shot) και προσθέτοντας έντονα γράμματα:

  1. Εντάξει, ευχαριστώ για τη συνεννόηση. Είναι κοπλιμέντο, ξέρεις, να σε χαρακτηρίζουν αριστεριστή οι σταλινικοί. Και ο Πάνεκουκ αριστεριστής δεν ήταν στα μάτια του Λένιν; Πάντως, δεν ήμουν εγώ αυτός που εκφύλισε αυτόν τον μίνι «διάλογο» σε μια αντιπαράθεση με ατομικούς/προσωπικούς περισσότερο παρά πολιτικούς όρους. Με εκπλήσσει η βεβαιότητα και η προφάνεια των όσων μου προσάπτεις. Είναι μια προσφιλής στους σταλινικούς τακτική σπίλωσης του αντιπάλου: οπορτουνιστές οι μεν, επικίνδυνοι αριστεριστές οι δε, ανώριμοι μπαχαλάκηδες οι άλλοι, και τελειώσαμε. Ό,τι δεν ελέγχει η πεφωτισμένη κομματική πρωτοπορία, το καταγγέλλει, το συκοφαντεί, το διασύρει. Η αποθέωση του σεχταρισμού. Εγώ εκτιμώ την θεωρητική δουλειά που κάνεις εδώ, αλλά μού κάνει τρομερή εντύπωση η αμέριστη στήριξη που παρέχεις στο ΚΚΕ. Τέλος πάντων.

  2. Αν εκτιμούσες τη θεωρητική δουλειά που κάνω δω, δεν θα ρχοσουν να κάνεις το συνήγορο του μαρξισμού με φουστανέλα, γαλανόλευκη και Κολοκωτρώνη. Αν σε βολεύει να περιγράψεις ως «Σταλινισμό» το ότι εγώ τον Μάρτη γιορτάζω την Κομμούνα κι εσύ τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, κανένα πρόβλημα.

    ____________________________


    Είναι προφανές σε όλους, τώρα… ότι δεν είναι απάντηση, αλλά ξεκάθαρη λάσπη, αυτή η δήλωση του Μπαλασόπουλου, το «περιγράφεις ως «Σταλινισμό» το ότι εγώ τον Μάρτη γιορτάζω την Κομμούνα κι εσύ τον Παλαιών Πατρών Γερμανό«. Αυτή η «απάντηση» απλώς διαιωνίζει το σφάλμα της συκοφάντησης και του τσουβαλιάσματος, στο οποίο ο κόσμιος σχολιαστής nikosoba επιχείρησε να ασκήσει κριτική. Στην πραγματικότητα, ο νεο-σταλινισμός στο διαδίκτυο είναι ακριβώς αυτό που έκανε ο Μπαλασόπουλος. Δηλαδή το αυθαίρετο τσουβάλιασμα και η κατα-συκοφάντηση αντιπάλων. Το χρησιμοποιούν αριστεροί κατά άλλων αριστερών, ή κομμουνιστές κατά άλλων κομμουνιστών, ή ακόμη και… αναρχικοί κατά κομμουνιστών (κ.ο.κ. –  το ίδιο κάνει).

    Τόχω ξαναπεί: Μερικοί άνθρωποι έχουν τη συκοφαντία στο αίμα τους. Η λάσπη είναι η δεύτερη φύση τους. Το να ΜΗ συκοφαντούν είναι η εξαίρεση, μόνο όταν ο άλλος συμφωνεί μαζί τους, ή -έστω- αποδέχεται απόλυτα την ειλικρίνεια της περσόνας που προβάλλουν προς τα έξωΑλλοιώς… ΤΙ Πάνεκουκ, ΤΙ Παλαιών Πατρών Γερμανός?
    Anton Pannekoek (1873-1960)Παλαιών Πατρών Γερμανός ο Γ'

    Anton Pannekoek και Παλαιών Πατρών Γερμανός ο Γ’

______

3 Council communism

As a recognized Marxist theorist, Pannekoek was one of the founders of the council communist tendency and a main figure in the radical left in the Netherlands and Germany. He was active in the Communist Party of the Netherlands, the Communist Workers’ Party of the Netherlands and the Communist Workers’ Party of Germany.

He was best known for his writing on workers’ councils. He regarded these as a new form of organisation capable of overcoming the limitations of the old organs of the labour movement, the trade unions and social democratic parties. Basing his theory on what he regarded as the practical lessons of the Russian revolution, Pannekoek argued that the workers’ revolution and the transition from capitalism to communism had to be achieved by the workers themselves, democratically organised in workers’ councils.

He was a sharp critic of anarchismsocial-democracy and Lenin and Leninism. During the early years of the Russian revolution, Pannekoek gave critical support to the Bolshevik regime, a position shared by fellow council communist Herman Gorter and Rosa Luxemburg. He expressed misgivings about the authoritarian tendencies of Leninism, fearing for the socialist content of the Russian Revolution unless it should find a rectifying support in a proletarian revolution in the West. His later analysis of the failure of the Russian revolution was that after Lenin and the Bolsheviks came to power, they crippled the soviets. Instead of workers’ councils, the Bolsheviks had instituted the rule of their party, which in Pannekoek’s view is what led to the institution of the Bolsheviks as a new ruling class. He put his views forward in his 1938 book Lenin als filosoof : een kritische beschouwing over de filosofische grondslagen van het Leninisme originally published under the pseudonym J. Harper, translated in English as Lenin as philosopher – a critical examination of the philosophical basis of Leninism (1948).

ΑΥΤΗ η ομοιότητα είναι όμως υπαρκτή (Στάλιν-Μπαλασό...)

ΑΥΤΗ η ομοιότητα είναι όμως υπαρκτή (Στάλιν-Μπαλασό...) LOL

Η θρασύτατη λάσπη, του να λες σε κάποιον (σύντροφο της αριστεράς) ότι εκείνος «γιορτάζει τον Παλαιών Πατρών Γερμανό» την ώρα που εσύ «γιορτάζεις την κομμούνα» αποτελεί πάγια τακτική ύφους, για τον λογοπλόκο καθηγητή συγκρητικής λογοτεχνίας Αντώνη Μπαλασόπουλο.

Εν κατακλείδι…

Ο Μπαλασοπουλισμός ειναι η Παλιμπαιδική Ασθένεια του Λασπολογικού Νεο-Σταλινισμού.

Enhanced by Zemanta

About Omadeon

Programmer (A.I./Prolog/ASM), musician, blogger, etc.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog Stats

  • 23,692 hits
Αρέσει σε %d bloggers: